Friday, October 5, 2012

Jalan2 ke Taiping PART V

Bersambung dari PART IV

Selesai kenduri, kami tak terus balik. Atuk ngan opah nak bawak cucu2 singgah Zoo Taiping. Masa ni da pukul 4.30pm, da petang pun. Orang pun ramai yang da balik. So, ikutkan saje...


Oleh kerana kami pergi ngan warga emas, kami memilih untuk naik tram je.

 
Macam pe je naik tram ni, rasa cam naik LRT KL. Laju sangat, nak tengok pun tak puas. Maybe sebab da petang and diorang da tak sabar nak balik ataupun sebab hari ni cuti, orang ramai tunggu giliran nak naik tram. So, kitorang decide nak pusing zoo sekali lagi dengan berjalan kaki plak. Mertua aku tunggu kami kat pintu keluar je, tak larat diorang.

Anak2 aku, terutamanya Shahir, memang minat pasal binatang. Memang excited abih la diorang, walaupun dalam keadaan kurang sihat.


Ni ada beberapa keping gambar binatang kat Zoo yang aku dapat capture.

Macaw. Airis nampak ni dia jerit 'Rio'
Monyet'gundu'
Lambang 'wisdom'
Aku suka tengok film 'Black Swan'
Beruk ni pendatang. Suka punggah sampah. Wat kotor je.
Aku rasa, binatang2 kat situ semua tengah kelaparan. Semua macam tak senang duduk, ada yang makan daun kat luar kandang macam zirafah.





 Tak lama sangat kami kat Zoo, da nak senja. Keluar dari zoo, kami terus balik kampung.

-END-

No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀