Wednesday, October 17, 2012

Down

Aku takde mood nak update blog. Down sangat rasanya :(

Mak anjang aku da kembali ke Rahmatullah pukul 4.35 am 13 Oktober 2012 di Sungai Besar, Selangor. Aku berkesempatan menatap mak anjang sehingga ke nafas terakhirnya. Aku juga dapat mengiringi perjalanan terakhirnya ke kubur, ke alam kekal. Alhamdulillah...

Sedih sesangat. Aku tak pernah menghadapi situasi sebegini. Masa arwah abah aku meninggal 28 tahun dulu, aku baru berusia 2 tahun. So aku memang takde experience menghadapi situasi sebegini.

Nasib baik Allah SWT mempermudahkan perjalanan akhir mak anjang. Muka arwah tersenyum je saat dikapankan. Makcik2 yang memandikan jenazah pun cakap, "jangan sedih sangat. Allah lebih menyayangi dia. Tubuh dia bersih je masa dimandikan." Aku sempat mencium pipi dan dahi mak anjang buat kali terakhir.

' Dari Dia kita datang, kepada Dia kita akan kembali'. AL FATIHAH...






No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀