Monday, March 26, 2012

Pelega kepanasan dan kehausan

Kalau keluar, dan kalau singgah Petronas, aku mesti cari menda ni. Sedap... Spritzer Fibre Passion fruit. Rasanya ada sikit eksotik.. husband aku sumpah xsuka. Hihihi..


Tapi, aku da macam addicted. Singgah.. mesti beli. Kekadang sampai 3 botol. Harganya pun, ok la... dalam RM2.90 sebotol.

Tataw nape.. tapi bila minum air ni, macam lega je. Hilang panas badan. Tu pada aku r. Husband aku tak suka. Pernah aku bagi dia rasa, tapi skali tu je le pun. Rasanya agak eksotik ditambah ngan baunya xbape sedap. Tapi, ada aku kesah?  ;p

Buah Markisa
 Yang penting... rupa-rupanya buah markisa ni sangat2 banyak kebaikannya. Buah markisa mempunyai khasiat yang tinggi dengan kandungan vitamin C dan A serta amat baik untuk kesihatan dan sistem pertahanan badan. Perubatan tradisional turut menggunakan buah ini bagi rawatan menurunkan kadar darah tinggi, kencing manis dan asma.

Pokok Markisa

Jus Markisa atau Passion Fruit Juice adalah minuman kesihatan. Antara khasiat Jus Markisa adalah seperti mengatasi insomnia, mengatasi batuk, anti alergi, menenangkan anak hiperaktif, melancarkan ASI, menjaga kecantikan wajah, menurunkan kolesterol, memperlebar saluran pembuluh darah yang mengalami penyempitan, melancarkan peredaran darah, anti peradangan, penurun panas (anti piretik), mencegah hipertensi, penghilang nyeri (analgesik), antiseptik, penghilang kerut pada wajah, menjaga kebugaran tubuh, serta bertindak sebagai antibodi.

Satu biji buah markisa mengandungi hampir 13 kali ganda vitamin C dalam buah oren.


korang tak nak try ke?

No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀