Monday, November 5, 2012

Timba Ilmu @ Seminar Jutawan Industri 2012

4 November 2012 - Hari ni aku nak timba ilmu meniaga dengan menjoinkan diri dalam Seminar Jutawan Industri oleh Dr Azizan Osman. Seminar separuh hari ni di adakan di Wisma MCA Jalan Ampang, bermula pukul 9 am hingga 12.30pm.

Motif aku join program ni? Hmm... aku fikir program macam ni akan banyak mem'brain-wash'kan aku. Mana le tau, program ni akan memotivasikan diri aku agar lebih berinovatif dan kreatif dalam perniagaan.

Bayaran? Kalau datang sorang kena bayar RM50. Tapi kalau bawak lagi 2 orang geng, free of charge. diulangi FREE OF CHARGE ye kawan-kawan.

Husband aku hantara aku ke KL. Pagi tu kami bertolak dari rumah dalam pukul 7am. Lepas hantar aku, dia pun balik... nak jaga anak-anak.

Sampai je kat depan Wisma MCA tu, aku nampak macam ada pesta. Ramai giler kat situ. Tu belum masuk dalam lagi. Lagi pun, ni adalah program terakhir setelah jelajah satu Malaysia. Hari tu da buat kat KL, tapi full. Ni kali kedua dibuat kat KL.


Haha.. tu dia. Memang ramainye manusia. Dari yang tua, sampai yang muda. Semua berpusu-pusu.. berbaris nak masuk dewan. Bebudak dibawah 18 tahun tak dibenaarkan masuk ye. Ni kalau tak kental ni, mau je pitam kat situ.



Nasib baik aku datang agak awal. Dapat la seat yang agak depan. Gambar ni sebelum program dimulakan sebab bila program bermula, tak dibenarkan mengambil gambar atau merakam video. Fon pun of course di 'silent'kan.

Dianggarkan ada lebih 2000 orang dalam dewan tu. Ramainya... kuat betul pengaruh Dr Azizan ni.


Yang da check in, akan dipakaikan dengan gelang ni.. kena pakai sepanjang program berlangsung.


Program ni.. betul-betul meninggalkan kesan dalam diri aku. Menjadikan aku lebih motivated. Sangat teruja mendengar kisah kejayaan anak-anak Melayu. Moga ia meninggalkan kesan positif dalam diri aku. 

                                           "How you do anything, is how you do anything..."

4 jam dalam dewan tu,rasa tak cukup je. Rasa tak puas kena brain-wash ngan Dr Azizan. Aura dia sangat dasyat... pada pendapat aku la. Sangat kagum dengannya.

Sepatutnya program habis pukul 12.30pm. Tapi terlajak hampi pukul 1pm. Thats ok sebab memang syok layan Dr Azizan bercakap.


Nak masuk dewan satu hal, nak keluar dewan pun jadi hal. Boleh pitam dibuatnya...

Habis program tu, aku tak balik terus. Aku stay untuk ikut satu lagi program free yg Dr Azizan buat kat tingkat 13. Workshop mengenai aura. Limited untuk 300 orang je. so, sape cepat dia dapat.


Workshop aura ni bermula dari pukul 2pm ke 3pm je. Best gak.

Harap lepas ni aku boleh join lagi Dr Azizan untuk memotivatedkan diri aku supaya menjadi seperti dia. Amin....



No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀