Tuesday, March 12, 2013

Pure Marine Collagen

Da lama aku dengar pasal kolagen asli (PMC) ni. Baru ni aku nak try. Kebetulan geng KEMAS aku ada jual benda ni dengan harga yang murah... 100gm RM10 sebab abang dia amik sendiri kat Sabah. Dia ada jual dua-dua kaler, tapi seeloknya kaler purple. Aku pun beli la sepeket


Mula2 kena cuci berkali2 sebab nak hilangkan bau laut ngan rasa garam tu. Banyakkkk kali tau.  Then, perlu direndam semalaman.

Ni rupanya lepas direndam semalaman
Lepas da rendam semalaman, barula dimasak hingga PMC tu hancur, sebati ngan air.

Tu dia... macam aloe vera pun ada.
 Kelebihan Kolagen Lautan Tulen (Pure Marine Collagen)

  1. Nilai nutrisi adalah 10 kali ganda lebih tinggi dari sirip ikan yu (yang berharga lebih kurang RM418 untuk 30gram).
  2. Khasiatnya sama seperti sarang burung layang-layang (yang berharga lebih kurang RM400 untuk 38gram).
  3. 24% kolagen ini bersamaan dengan 2 keping sarang burung layang-layang.
  4. Mengandungi kalsium yang 37 kali lebih tinggi hati ikan.
  5. Nilai pH ialah 7.6
  6. Mengandungi kandungan iodien yang tinggi untuk menghalang tubuh manusia dari menyerap logam berat yang berbahaya seperti plmbum yang boleh menyebabkan kanser darah dan kanser tulang.
  7. Mengandungi banyak vitamin dan mineral penting seperti kalsium, magnesium, potasium, Vitamin B6, B12, C, A, Omega 3 dan anti oksida.
  8. Mengandungi kandungan serat yang tinggi bagi memudahkan penghadaman dan mengatasi masalah sembelit/buasir.
Sumber : SINI


Aku baru amalkan 3 hari, tapi kesannya, Alhamdulillah... terasa sangat. Aku da tak rasa mengantuk dan penat. Yang paling best, bahagian sendi2 aku yang selama ni sakit cam bergesel, terasa lancar je bila sujud dan rukuk. Alhamdulillah sesangat. 

Walaupun da direndam semalaman, baunya tak hilang. Macam bau akuarium aku dulu2. Euwwww..
Tapi, Alhamdulillah, aku ni bukan la fussy orangnya. So, aku masih bley tahan walaupun makan camtu je. Hihi..




No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀