Wednesday, October 22, 2014

Jeruk pelam asam boi


Memang da jadi fenomena kat FB, aku pun nak try buat jeruk pelam asam boi versi aku.


Aku gunakan buah pelam muda ngan buah kedondong. Tergeliat gak tangan aku mengupas buah-buah tu.

Dah potong semua buah, masukkan dalam bekas. Lepas tu, taburkan gula (biar lebih), tambahkan asam boi dengan cili padi (sukahati nak pedas mana). 



Gaulkan, kemudian masuk dalam bekas. Akhir sekali, simpan dalam peti ais dan biarkan semalaman. Siap! Mudah kan?

Bangun pagi, benda tu aku terkam dulu.


Hasilnya...wallaa. Memang sedap! 

Aku bagi sikit sorang pada abang dan kawan-kawan. Semua kata sedap.


Aku punya pun, habis tak sampai dua hari. Ok, bley buat lagi nanti.


No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀