Monday, September 22, 2014

Pecah rumah

Aku cukup tak suka bila fon dicuri orang. Banyak peribadi aku ada dalam fon tu.

Al kisahnya, pagi tadi 2 anak buah aku kehilangan IPhone masing-masing... didalam rumah plak tu hilangnya.

Rupanya, rumah mereka da dipecah masuk sewaktu abang ipar aku hantar kakak aku ke tempat kerja. Padahal anak-anaknya ada dalam rumah tu,tengah tido.

Penjenayah tu hanya ambil 2 biji IPhone 4 dari dalam bilik, padahalnya PSP dengan Samsung Tab terletak berhampiran fon tu. Maybe porch bag penjenayah tu tak muat nak masuk semua kot.

Melalui apps 'Find My IPhone' kami dapat detect lokasi fon tu.  Fon tu berada disini...


Ada la dalam 1/2 jam kami park kat depan kilang tu... Tunggu kalau-kalau ada sesiapa yang boleh kami tanya. Kamu nampak driver lori yang berbaju merah ada kat depan tu, bersama beberapa orang Chinese maybe bos kilang tu.

Tanya punya tanya, memang betul mamat baju merah tu ada simpan fon bebudak tu. Tapi menurutnya dia jumpa fon-don tersebut di sebuah gerai nasi lemak. Iye ke?


Kebetulan plak, adik bongsu diorang tu ada tersedar masa penjenyah masuk ke rumah. Dan dia ada bagi gambaran penjenayah tu pada ayahnya. Maybe tu yang buatkan ayahnya tidak puas hati ngan cerita mamat tu. Dia pun gertak punya gertak, akhirnya mamat tu mengaku dia yang pecah masuk.


Takde cite panjang, terus kami pegang mamat tu, tunggu polis datang. Bos chinese dia pun terus pecat mamat tu.

Sian..nape la ko buat keja tak berfaedah ni? Sian bini ko ngan anak 3 orang tu. Umur da banyak, bawak-bawak la ingat mati.



No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀