Thursday, January 23, 2014

Perokok tegar


21Jan2014 ( Mon)

Akhirnya...mysayang sudah kurang menghisap rokok. Sehari maximum 5 batang je alhamdulillah...

Sebelum ni memang susah sangat nak pujuk dia stop smoking. Tetapi, semenjak dua menjak dia dah jadi seorang yang positif ni, kerja memujuk aku jadi lebih senang. 

Punca mysayang bertekad nak berhenti rokok bila aku tunjuk satu gambar yang member aku post kat group Whatsapp aku. 


Lepas tu, terus mysayang bagi aku kotak rokok dia, suruh aku jaga kuota rokok dia  seharian. Dan sekarang dia hanya boleh hisap 3 batang.

Dan cara mysayang buat bagi menghilangkan ketagihannya, ialah dengan mengunyah chewing gum. Sampai lenguh dah rahang dia. Hihihi...


Tu diaaa... ni baru separuh daripada koleksi keseluruhannya. Hahaha..
Takpelah sayang! Janji u nak berubah ke arah kebaikan. InsyaAllah, ameen...





No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀