Friday, April 5, 2013

Istighasah Al Kubra

Masa majlis birthday tadi... kak Tun selaku akak senior.. ajak aku join Persatuan Ibu-ibu Tunggal Taman Subang Baru ke majlis Istighasah di Masjid Kelana Jaya. Tak fikir panjang, lepas aku minta izin husband, aku pun setuju nak join sekali.


Berkumpul kat depan Sekolah Menengah Subang pukul 6.30pm. Bas yang ditunggu-tunggu, tak juga tiba. Ya Allah... dugaan. Finally, penganjur terpaksa meminta bantuan mereka yang ada kereta untuk membawa peserta-peserta *termasuk aku) ke masjid yang jaraknya dalam 10km dari tempat menunggu tu.


Alhamdulillah... dapat gak kami tiba. Masa tu yang lain da start solat Maghrib. Takpe la.. janji kami selamat tiba.

Indahnya masjid Kelana Jaya.


Istighasah Al Kubra... mengikut kefahaman aku... berhimpun beramai-ramai untuk memohon pertolongan Allah SWT bagi melindungi umat dari ditimpa bala bencana. Kan pilihan raya da dekat.










Selesai majlis, kami dijamu dengan nasi yang sangat sedap.






Semoga majlis-majlis sebegini diperbanyakkan, begitu juga dengan kehadiran peserta...harap lebih ramai.



No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀