Sunday, December 30, 2012

Setelah berkurun lama... akhirnya dapat gak buat my own 'Durian Crepe'

Senang je buatnya. Macam adunan roti jala je. Tapi yang lecehnya kena wat nipis. Kalau tebal, jadi la macam yang aku buat ni. Takpe..takpe.. 1st try, dimaafkan. Hihi..

Mula2 kena cari bahan2nya. Aku cari kat Econsave Kg Baru Subang. Tapi banyak yg takde. At last, lari ke Kota Damansara jap. Ada bakery house kat situ. Dapat semuanya. Yeay!

Inilah bahan2 yang diperlukan

Senang je la. Tapi ada satu lagi benda yang tak kurang pentingnya...

Whipped cream. Takde menda ni, tak jadi r durian crepe aku ni.

Aku wat kaler kuning. Adik aku gatal nak kaler pink plak.
Lepas da siap bancuh bahan2 untuk kulit, aku suruh adik aku yg masak. Aku plak, lenyek durian.

Lepas lenyek durian, aku kena pukul whipped cream sampai kembang cam gini

Gebu!
Banyak plak gunakan whipped cream. Lebihnya, anak2 aku makan cmtu je. 

Kan da ada 'pembantu'




Ok, berbalik pada kulitnya tadi, tips aku, elok korang gunakan plastik sebagai lapik bagi setiap keping kulit. Mudah je, daripada korang keluarkan pinggan bebanyak tu.


DAN HASILNYA...

TARAAAAAAA.......


Abaikan balutan yang tak kemas tu ye. Ok pe, untuk beginner macam aku ;p .

No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀