Saturday, August 25, 2012

Sedondon

Seingat aku,aku la yang mepelopori baju bertema dalam family aku ni. Start dari abang sulung aku kawen, aku cadangkan rombongan bertunang pakai baju kaler merah-hitam. Pastu family day korge aku pun, tiap2 kali buat, aku tentukan kaler yg kena pakai nak nampak sedondon. Start tu, setiap kali raya, aku ngan family pakai kaler sedondon.

La ni, rasanya, ramai dalam keluarga dan sedara-mara yang da ngikut pakai sedondon. Wah..wah.. bagus la. kan. baru nampak seia sekata. Ecece...

Tahun ni , raya aku siap 3 pasang baju. So, family aku kena ikut kaler baju aku. *macam diktator daa

1st day of Raya :
Ocean Blue

Adeh... sedih. Baju aku bley xsiap. Sabor je le. Nasib baik jumpa kaler baju yang lebih kurang sama ngan diorang. Sepatutnya baju aku sama macam anak-anak dara aku. Pe nak buat, benda pun da lepas. Lepas ni, aku akan pastikan baju raya aku akan siap awal. PASTI!

Kami sefamily bergambar ngan P-I-L aku. Eh, kami xde gambar sekeluarga?


2nd day of Raya :
Pink

Sebenarnya, kain baju tu kain sari pemberian abang ipar aku yang baru balik dari Sri Lanka. Baju tu sebenarnya kain sari. 6 meter panjangnya, ada lebih pun. Dapat buat baju kami 3 beranak. Kain tu cari kat nagoya.

Tension je husband ngan anak sulung aku sebab kena paksa pakai kaler Pink. Tak pernah diorang buat, ni 1st time diorg pakai kaler ni... ;p


3rd day of Raya :
Yellow

Ni baju hadiah dari kakak aku. Dia tersalah beli, so dia bagi aku. Rezeki tu. So aku cari la baju diorang yang sama kaler ngan aku.



Sebenarnya, takde la penting sangat nak sedondon ni. Cuma bila kita pakai sama ngan cinta hati, automatik kita rasa kita orang yang paling bahagia skali di hari raya. tak gitu? ;p

No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀