Tuesday, August 28, 2012

Rindu PARAM

Huwaa... rindu nak berniaga kat pasar Ramadhan. Sebelum ni, time camni aku tengah sibuk kat dapur, nak siapkan benda-benda yg nak dijual.

HOT SELLING!

Ada gak r barang jualan aku yang tak dapat kat gerai lain yang boleh di anggap 'Hot Selling Food'. Contohnya...

1 - Puding koktel



Haha.. yang ni aku rasa tak dapat kat tempat lain. Kalau ada pun memang tak sama. Memang kesukaan ramai * Ni aku buat survey taw!

Ni memang resepi yang aku cipta sendiri. Tu pun jenuh la try n error. At last hasilnya... walah.

Sebekas RM2.50 ye.

2 - Bubur Ayam


Yang ni, aku tak sure kat gerai lain ada jual ke tak. Tapi yang aku jual, memang habis je. Rasanya, pada family aku, memang sedap. Orang lain tataw la. Tapi, semedangnya habis okay!

Harga aku pun tak la mahal sangat. RM3 sebekas.

3 -  Apom Polka Dot





Yang ni aku google resepi kat internet. Yang buat rasanya lain dari yang lain, maybe filling nye. Resepi aku reka sendiri. kalau orang order, diorang akan minta aku letak filling dia lebih sket.

Yang ni aku jual RM1 untuk 3 biji. Memang favourite kanak-kanak plus rupanya yang comel.

4 - Lai Che Kang

Lai che kang pun tak kurang hebat gak sambutannya. Lai che kang kami ni, boleh dikatakan ccukup bahannya. Dari kembang semangkung, fungus, barli, kurma merah, macam-macam ada.

Aku jual RM2.50 satu. Takde plak aku simpan gambar lai Che kang

                                   ***********************************************
  
Puding karamel RM1.50 per slice

Bubur-bubur RM2 sebekas

Bubur ayam ngan supnya, eh.. ada terselit gambar Lai Che Kang

Yang lain-lain tu pun, kadang-kadang habis, kadang-kadang tak. Adat le meniaga, ada pasang surut. Aku tak suka nak merungut kalau barang yang diniagakan tak habis. Ataupun ada gerai yang lain jual benda yang sama macam aku. Aku tak marah. Aku anggap rezeki masing-masing. Kalau ada rezeki kita, adalah tu. Aku hanya bersyukur je, dan tak lupa sedekah bila barang niaga tak habis.


No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀