Wednesday, July 18, 2012

Balik kampung @ Teluk Anson

Tak berapa nak kampung sangat la. Umah mak aku kat pekan, rumah batu teres.

Rindu kat my mum.. **padahal baru je hantar dia balik kampung lepas 2 bulan dia dok umah aku.Hihi..

Sejak bila plak mak aku bela biawak kat belakang umah ni? ;p **Ni kat belakang umah aku

Sementara husband aku nak habiskan kerja ngecat umah mak aku, aku pun merayap ke pekan Teluk Intan. Da lama tak pekena air Hawai, aku ngan mak, adik and my 2 princess menyinggah le kat situ. ** yang laki2nye tinggal jaga umah ye ;p

Nak kuar umah kena pose dulu ** aku tengok mana tu?

Da ada bangunan kedai dah. Dulu pakai payung je.

 Hawaii ni da lama wujud, sedar2 memang da ada. Dari gerai sorong ngan basikal kecik, upgrade ke lori kecik. Nah... skang da ada kedai. Tapi kalau minum kat dalam kedai tu, da tak bape nak Hawaii sangat rasanya. Hilang ke'Hawaii'annye. Eheeee....

Gerai utamanya kat depan tu je

 Dulu... masa zaman sekolah, aku tuisyen kat atas bangunan kedai ni. ** Tuisyen la sangat ;p

Sementara tunggu pesanan sampai, pose lagi.Hihi... ** Terlebih sudaaa... ;p

Sama tak? Versi muda ngan versi matang.Muahaha...

Petang tu panas melampau, memang sedap r layan ais2 ni...

Ni namanya air Hawaii... ni yang paling famous. Yang ni  mak ngan adik aku order
Yang ni Honey Dew pe kebenda ntah. Untuk princess2 aku.

Yang ni aku punya. Air mata kucing.
Tapi da tak bape syok sangat sebab bekas dia da tukar plastik. Dulu pakai mangkuk cina yg bulat kecik tu, kalau air dalam mangkuk aloi tu. Nyaman je rasanye...

Aku balik Shah Alam malam tu (Ahad). Taw mesti jam punya kalau balik siang sebab semalamnya masa jalan nak balik kampung tu, punya la banyak keta, luar biasa banyaknya.. tak tau le nape. maybe ramai yang balik kampung sebelum sambut puasa kot.

Pose kat cermin sakti mak sebelum balik

Bertolak dalam pukul 8pm kot. Anak2 confirm bantai tido sepanjang jalan. Malam singgah Kuala Selangor, nak pekena Mee Udang. Da lama teringin nak singgah, tapi asyik penuh je. Maybe sebab da agak malam, kurang orang nak singgah.

Cinta hati gua..

Aku sorang je yang makan mee udang. Yang lain tak suka sangat.



Tapi, pada pendapat aku, mee udang ni tak bape sedap. Rasanya sedap lagi yang aku rasa kat Kuala Sepetang. Huhuhu... tapi licin gak r....  ;p

No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀