Wednesday, September 21, 2011

Sakitnya hati bila di kecewakan

Itu lah kenyataannya. Tiba-tiba aku terfikir nak buat entry pasal ni bila aku baca blog Jejari Runcing si Aimie, pastu ada plak blog Sorry jejari I x runcing uollss, then ada plak Jejari lebih runcing.

Yang ditinggalkan pasti sedang sakit hati, sedih sebab da kena dump.Owh..no! Perkara yang paling menakutkan bagi sang gadis. Tetapi yang lebih menyakitkan, semuanya terjadi disebabkan orang ketiga. Ouchh... I'm not good enough for u? Or sebab u memang jenis lelaki yang xbley tengok perempuan cantik yang seksi dan muda?

Who's to blame? Haha.. itu bukan persoalan utama. Sepatutnya kita bertanya pada diri sendiri.. Kenapa kita diperlakukan begitu. Aku tak suka nak menyalahkan orang lain, aku lebih suka cermin diri aku sendiri, di mana silap aku. Kita anggap sebagai Kifarah, mungkin kita pernah buat salah dulu.

Tapi, aku tak le penenang sangat. Kalau da jadi macam kes mereka, memang sakit hati beb. Kau bley bahagia dengan orang baru, aku kat sini sakit hati lagi nak kena tahan cemuhan orang.

Tu la pentingnya kita ingat Allah SWT. Bila susah, pada dia la tempat kita mengadu.Pasti kita akan berasa lebih tenang. Bila orang kutuk kita, cakap dalam hati, Alhamdulillah. Kita terapkan dalam fikiran.. pasti semua ni ada hikmahnya. Maybe ini yang terbaik buat aku. Dan yang paling penting, What goes around, will come around, Babe.

Hidup ni bukan sentiasa akan terang, kekadang pasti hujan menimpa dan kita sendiri tak tahu bila hujan nak datang. Dan bila hujan tu datang, kita kena la bersedia ngan payung.kah..kah..kah.. apakah?





ShaSha say : Jangan bagi 100% cinta pada insan yang bergelar boyfriend a.k.a. pakwe. Bagi 50% je cinta pada dia, lagi 50% tu simpan buat diri kita sendiri. Ingat!

No comments:

Post a Comment

Happy Reading! Please leave ur comment then. Thank you!!

❀ http://apieceofme-shasha.blogspot.com/ ©Copyright 2012 Design By ShaSha ❀